Linia tramwajowa T
Przejażdżka linią T jest doskonałym pomysłem na wakacyjny weekend. Zabytkowe tramwaje zapewniają dojazd do wielu stołecznych miejsc, w których można spędzić czas korzystając z atrakcyjnej oferty.
W sezonie wakacyjnym na linię T wyjeżdżają zabytkowe tramwaje z lat 40. i 50. XX wieku. Oczekujący na przystanku mogą trafić m.in. na tzw. „berlinki”. Wagony zaprojektowane specjalnie dla Warszawy, zostały wywiezione do Berlina podczas II wojny światowej. Po jej zakończeniu odzyskano je i sprowadzono do stolicy. Na trasie spotkamy również tramwaje generacji N. Najstarszy z nich obsługiwał linię 30, uruchomioną wraz z otwarciem Trasy W-Z w 1949 roku.
Pasażerowie z okien tramwaju mogą zobaczyć wiele ważnych dla historii Warszawy i Polski budynków, jak również panoramę miasta z dwóch mostów. Dworzec Centralny, Rotunda, Muzeum Narodowe, Stadion Narodowy, Stare Miasto i Muzeum Powstania Warszawskiego, to jedynie kilka przykładów miejsc, które będą mijali w czasie podróży „tetką”.
Trasa
PL. NARUTOWICZA – Grójecka – Al. Jerozolimskie – most Poniatowskiego – al. Zieleniecka – Targowa – Trasa W-Z – Towarowa – Grójecka – PL. NARUTOWICZA
Rozkład jazdy
Z przejazdów tramwajami linii T można skorzystać w soboty i niedziele od 25 czerwca do 28 sierpnia, w godzinach 12.00-18.00.
Ceny biletów
W tramwajach kursujących na linii T obowiązuje standardowa taryfa ZTM.
W wagonach pasażerowie spotkają konduktorów z Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej. Ich rolą będzie obsługa wagonu oraz pomoc przy kasowaniu biletów jednorazowych w tradycyjnych „dziurkaczach”. Bilety krótko- i długookresowe kodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej prosimy skasować wcześniej w innym pojeździe lub bramce metra.
Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami
Uwaga! Linię obsługują tramwaje wysokopodłogowe.
Nota historyczna
Zabytkowa linia T po raz pierwszy została uruchomiona w 1996 roku, z okazji 400-lecia stołeczności Warszawy. Tramwaje zaczynały trasę na placu Narutowicza, na Pragę dojeżdżały mostem Poniatowskiego i wracały na Ochotę mostem Śląsko-Dąbrowskim oraz ulicami Marszałkowską i Filtrową.
Początki nie należały jednak do łatwych. W zabytkowym tramwaju tuż przed wjazdem na most doszło do zwarcia instalacji. Wagon nie mógł jechać dalej. Spięto go z liniowym składem linii 22 i zepchnięto na pętlę Wiatraczna. Ostatecznie wagon z 1908 roku został zastąpiony nowszym.
Od tamtej pory, co roku zabytkowe składy linii T przemierzają Warszawę stalowymi szlakami, wożąc turystów, pasjonatów oraz mieszkańców pomiędzy atrakcjami miasta.