Bilety ZTM w aplikacji GoPay
Od środy, 1 lipca bilety Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są w aplikacji GoPay. To już siódma aplikacja, w której można szybko i bezpiecznie kupić bilety bez konieczności odwiedzania kiosku lub zatrzymywania się przy automacie biletowym.
Do sześciu aplikacji sprzedażowych: jakdojade, Mint Mobile Warszawa, mPay, moBilet, SkyCash i zbiletem.pl na urządzenie mobilne od 1 lipca dołączyła kolejna – GoPay. Można ją pobrać ze sklepu Google Play, App Store lub Windows Marketplace.
Po zakończeniu instalacji i uruchomieniu aplikacji wystarczy wybrać miasto i rodzaj biletu. W ofercie znajdują się bilety czasowe, jednorazowe i krótkookresowe. Bilet jest aktywny („skasowany”) od momentu kupienia. Podczas kontroli biletów należy wejść w zakładkę „Kontrola biletów” i nacisnąć aktywny bilet. Wówczas kontroler za pomocą urządzenia kontrolerskiego odczyta kod QR biletu.
Płatności można dokonać przy użyciu MasterPass, karty płatniczej lub przelewem. Ten kanał sprzedaży z roku na rok staje się coraz popularniejszy. W 2019 roku sprzedano ponad 79,7 mln wszystkich biletów czasowych, jednorazowych i krótkookresowych. Przez komórkę kupiono ponad 16 proc. biletów czasowych i jednorazowych oraz ponad 10 proc. biletów krótkookresowych. Rok wcześniej było to odpowiednio – ponad 78,6 mln oraz ponad 10 proc. i 6 proc.