Zmiany dotyczące kart dla rodzin wielodzietnych
Jednym z dokumentów koniecznych do otrzymania biletu wolnej jazdy dla dzieci z rodzin wielodzietnych jest poświadczenie o zameldowaniu dzieci na pobyt stały lub czasowy. Można go otrzymać w urzędzie dzielnicy. Niestety, wydanie tego dokumentu przez urzędy, w myśl obowiązującej od niedawna wykładni przepisów przekazanej przez Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, może nastąpić jedynie na podstawie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, a nie kodeksu postępowania administracyjnego – i tym samym jest płatne.
Zarząd Transportu Miejskiego wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców i opiekunów, niezwłocznie po otrzymaniu informacji o wprowadzonych odgórnie opłatach, podjął działania, które powinny umożliwić otrzymanie Warszawskiej Karty Miejskiej, bez konieczności pobierania powyższego dokumentu przez pasażerów z urzędów dzielnic. Podjęto również rozmowy z urzędami o możliwości zastosowania innych, bezpłatnych procedur poświadczania zameldowania.
Wszelkie wątpliwości prosimy zgłaszać na numer Infolinii ZTM – 801 044 484. Informacje w tej sprawie będziemy przekazywali na bieżąco.
Uprawnienia do bezpłatnych przejazdów przysługują dzieciom z rodzin wielodzietnych, gdzie jest czworo lub więcej dzieci, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia, uczą się, stale zamieszkują na terenie Warszawy. W tym celu należy wyrobić dziecku specjalną, imienną kartę z zakodowanym odpowiednim uprawnieniem. Wniosek o jej wydanie mogą złożyć rodzice lub opiekunowie prawni dziecka. Uprawnienie obowiązuje do końca terminu ważności legitymacji szkolnej lub terminu zameldowania, nie dłużej jednak niż do czasu ukończenia przez dziecko 20. roku życia.
Złożyć wnioski lub przedłużyć uprawnienia można tylko w dwóch placówkach – Punkcie Obsługi Pasażerów przy ul. Żelaznej 61 (czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 20.00) oraz POP-ie przy stacji metra Młociny (czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 20.00, a w soboty w godz. 9.30 – 16. 30).