„Dwójka” od poniedziałku do piątku
Tramwaje linii 2 będą kursowały tylko w dni powszednie, a linia autobusowa 214 zostanie przekształcona w linię 314, która również nie będzie kursowała w soboty, niedziele i święta. Zmiany wejdą w życie w najbliższą sobotę, 6 kwietnia.
Przeprowadzone pomiary wykazały, że pasażerowie korzystali z tych połączeń przede wszystkim w szczytach komunikacyjnych. W przeciwieństwie do tego frekwencja w tramwajach linii 2 i autobusach linii 214 w weekendy była znikoma.
Dlatego od 6 kwietnia, od początku kursowania zostanie zawieszone kursowanie linii tramwajowej 2 w soboty, niedziele i święta. Tramwaje będą jeździły tylko w dni powszednie, w godz. 6.00 – 20.30. Linia 214 zostanie przekształcona w linię 314, która będzie kursowała w dni powszednie, w godz. 5.30 – 21.00 na dotychczasowej trasie linii 214: NOWODWORY – Światowida – Dzierzgońska – Odkryta – Nowodworska – Mehoffera- Świderska – Myśliborska – STARE ŚWIDRY – Myśliborska – Porajów – Świderska – Mehoffera – Nowodworska – Odkryta – Dzierzgońska – Światowida – NOWODWORY.
Linia 2 znów będzie kursowała przez cały tydzień, kiedy trasa tramwajowa na Tarchominie zostanie wydłużona. Obecnie tramwaje jeżdżą jedynie na trzykilometrowym odcinku trasy na Tarchomin (od ul. Marymonckiej do ul. Myśliborskiej). Realizacja dwóch kolejnych odcinków trasy tramwajowej, wzdłuż ul. Światowida do ul. Mehoffera i do Winnicy, opóźniła się z powodu protestów mieszkańców Winnicy z rejonu ul. Poetów.
15 lipca 2011 roku Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Warszawie, po rozpatrzeniu odwołań mieszkańców, uchyliło decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia. W następstwie decyzji SKO uchylona została również decyzja zezwalająca na realizację inwestycji drogowej. W tej sytuacji Zarząd Transportu Miejskiego musiał zweryfikować raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko i uzyskać nowe decyzje administracyjne.
ZTM otrzymał już pozytywne opinie Sanepidu i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska dotyczące uwarunkowań środowiskowych tej inwestycji, a 21 marca br. Biuro Ochrony Środowiska zakończyło postępowanie w tej sprawie. Decyzja środowiskowa powinna zostać wydana w II połowie kwietnia. Wtedy ZTM wystąpi o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (zgodnie z ustawą organ ma 90 dni na jej wydanie). Po uzyskaniu decyzji ZRID, dokumentacja zostanie przekazana spółce Tramwaje Warszawskie, która ogłosi przetarg i sfinansuje budowę linii tramwajowej.
Przetarg na budowę odcinka linii tramwajowej na Tarchomin od mostu do ul. Mehoffera, powinien zostać ogłoszony w III kwartale 2013 roku, tak by pierwszy tramwaj do pętli Mehoffera mógł pojechać w II połowie roku 2014.