Aplikacja mobiWAWA – Warszawski Transport Publiczny

Aplikacja mobiWAWA

grafika przedstawiająca logotyp mobiWAWA, logotypy sklepów internetowych oraz wygląd aplikacji

CZYM JEST MOBIWAWA?

mobiWAWA to miejska aplikacja mobilna umożliwiająca:

  • zakup biletu długookresowego 30 i 90 dniowego ważnego w 1, 2 i 1+2 strefie biletowej, w tym również Biletu Warszawiaka,
  • korzystanie z Karty Ucznia,
  • uzyskanie zniżek wynikających z posiadania uprawnień Karty warszawiaka,
  • zarządzanie zakupionym biletem: aktywowanie, zawieszanie, odwieszania, przedłużanie,
  • okazanie kodu QR biletu do kontroli,
  • okazanie kodu QR uprawnień Karty warszawiaka
  • otwarcie bramki metra przy użyciu kodu QR biletu lub wejściówki do metra.

MOBIWAWA – JAK KORZYSTAĆ Z APLIKACJI?

1. Pobierz aplikację ze sklepu internetowego: Google Play lub App Store.

kod QR aplikacji mobiWAWA w sklepie GOOGLE APP

pobierz mobiWAWA z GOOGLE PLAY

kod QR aplikacji mobiWAWA w sklepie APP STORE

pobierz mobiWAWA z APP STORE

2. Zaloguj się do aplikacji poprzez Węzeł Krajowy lub portal mojaWARSZAWA:

  • Węzeł Krajowy (profil zaufany, bankowość elektroniczna lub inny dostawca tożsamości) – logując się poprzez węzeł krajowy możesz korzystać z uprawnień Karty warszawiaka, które były zakodowane na Twojej karcie miejskiej lub zawnioskować o ww. uprawnienia dzięki weryfikacji stałego adresu zameldowania na terenie m. st. Warszawy.
widok ekranu logowania Krajowym Węzłem Identyfikacji Elektronicznej
  • Portal mojaWARSZAWA (logowanie poprzez nazwę użytkownika i hasło po wcześniejszym założeniu konta w aplikacji mobiWAWA przy wykorzystaniu opcji ZAREJESTRUJ SIĘ) – logując się poprzez utworzone konto nie możesz korzystać z uprawnień Karty Warszawiaka oraz o nie zawnioskować.
widok ekranu logowania przez portal mojaWARSZAWA

3. Kup bilet w aplikacji:

Aby zakupić bilet długookresowy w aplikacji mobiWAWA, wybierz przycisk Kup bilet i postępuj zgodnie z instrukcją wyświetlaną na ekranie.

widok ekranu głównego aplikacji mobiWAWA zawierający wirtualną kartę miejską z przyciskami "kod QR uprawnienia" oraz "kup bilet"

JAKIE BILETY KUPISZ W APLIKACJI?

Ceny biletów dostępnych w aplikacji mobiWAWA:

30-DNIOWE IMIENNE:

strefa: 1

normalny: 110 zł

ulgowy: 55 zł

strefa: 2

normalny: 112 zł

ulgowy: 56 zł

strefa: 1+2

normalny: 180 zł

ulgowy: 90 zł

Warszawiaka

strefa: 1+2

normalny: 98 zł

ulgowy: 49 zł

Młodego Warszawiaka

strefa: 1+2

ulgowy: 49 zł


90-DNIOWE IMIENNE:

strefa: 1

normalny: 280 zł

ulgowy: 140 zł

strefa: 2

normalny: 282 zł

ulgowy: 141 zł

strefa: 1+2

normalny: 460 zł

ulgowy: 230 zł

Warszawiaka

strefa: 1+2

normalny: 250 zł

ulgowy: 125 zł

Młodego Warszawiaka

strefa: 1+2

ulgowy: 125 zł


NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA I ODPOWIEDZI

  1. Obsługa aplikacji
  2. Uprawnienia / zniżki w aplikacji
  3. Co zrobić jeśli…

Obsługa aplikacji

Z jakich usług skorzystam w aplikacji?

W aplikacji skorzystasz z usług przewidzianych dla posiadaczy Karty Warszawiaka oraz kupisz bilety  30- oraz 90- dniowe WTP z wyłączeniem biletów z oferty Warszawa+. W aplikacji można dodatkowo korzystać z Karty Ucznia, jeśli została ona wcześniej wydana na plastikowym nośniku. W przyszłości w aplikacji pojawią się także inne usługi miejskie. Użytkownik może mieć tylko jedną kartę miejską podpiętą do swojego konta.

W jaki sposób mogę się zalogować do aplikacji?

Jeśli chcesz korzystać z aplikacji mobiWAWA, najpierw musisz się do niej zalogować. Na ekranie startowym kliknij przycisk „Przejdź do logowania”, a po przeniesieniu się na stronę logowania.

Będziesz mieć do wyboru dwie możliwości: 

  • logowanie przez Krajowy Węzeł Identyfikacji Elektronicznej login.gov.pl (tj. wybranego przez Ciebie dostawcę tożsamości)
  • logowanie przez nazwę użytkownika i hasło do konta założonego na portalu mojaWARSZAWA. 

Po zalogowaniu do aplikacji mobiWAWA, zostaną tam przekazane Twoje dane osobowe. Wyrażasz na to dobrowolną zgodę w trakcie tworzenia nowego konta użytkownika w aplikacji.

Czym jest kod PIN do aplikacji mobiWAWA?

Kod PIN usprawnia odblokowywanie aplikacji mobiWAWA – wpisujesz tylko 4 cyfry zamiast logować się każdorazowo. Kod PIN ustalasz, kiedy po raz pierwszy logujesz się do aplikacji. 

Kod PIN może zostać zastąpiony uwierzytelnieniem przez biometrię – możesz włączyć taką możliwość w ustawieniach, w sekcji „Mój profil”, dostępnej po zalogowaniu do aplikacji.

Zapomniałem numeru PIN do aplikacji mobiWAWA. Co mam zrobić?

Jeśli nie pamiętasz swojego kodu PIN, zawsze możesz go zmienić. Wystarczy kliknąć w opcję „Nie pamiętam PIN-u”, ponownie zalogować się do aplikacji i ustalić nowy numer.

Po co w aplikacji są kody QR?

Kody QR służą do potwierdzenia posiadanych uprawnień. Kod QR biletu WTP okazujesz kontrolerowi ZTM w trakcie kontroli biletów, a wejściówką do metra otwierasz bramki.

Czy muszę wgrywać swoje zdjęcie do aplikacji?

Jeśli chcesz kupić w aplikacji bilet imienny, wgranie zdjęcia jest konieczne. Zdjęcie to będzie potrzebne przy kontroli biletów, aby kontroler miał pewność, że biletem posługuje się uprawniona osoba.

Czy mogę przenieść bilet lub uprawnienia do bezpłatnych przejazdów środkami transportu publicznego z Warszawskiej Karty Miejskiej do aplikacji mobiWAWA?

Nie. Aktualnie w aplikacji mobiWAWA nie została przewidziana możliwość przenoszenia biletu bądź uprawnień do bezpłatnych przejazdów z Warszawskiej Karty Miejskiej.

Jakie bilety mogę kupić w aplikacji mobiWAWA?

Aplikacja mobiWAWA umożliwia zakup biletów 30- oraz 90-dniowych, normalnych lub ulgowych zarówno na 1, 2 jak i 1+2 strefę biletową uwzględniając ofertę Biletu Warszawiaka. W aplikacji nie można kupić biletu z oferty Warszawa+ oraz wgrania uprawnień do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej.

Jak kupić bilet w aplikacji mobiWAWA?

Do kupienia biletu służy opcja „Kup bilet”. Po jej wybraniu zostaniesz przekierowany do katalogu dostępnych biletów. Tam będzie można wybrać konkretny typ biletu i za niego zapłacić.

W jaki sposób płaci się za bilety w aplikacji mobiWAWA?

Za bilety możesz płacić online – za pośrednictwem operatora płatności elektronicznych Przelewy24 należącego do PayPro S.A. Wybrany w aplikacji bilet opłacisz w trakcie dokonywania jego zakupu.

Czy kupiony w aplikacji bilet trzeba aktywować?

Tak. W trakcie kupowania biletu pasażer może zaznaczyć pole „Aktywuj”, a następnie „Potwierdź aktywację”. Możesz też aktywować go w dowolnie wybranym przez siebie terminie.

Kupiłam/em bilet w aplikacji mobiWAWA i potrzebuję faktury. Co mam zrobić?

Wniosek o wystawienie faktury VAT możesz złożyć w momencie zakupu biletu. Taki wniosek możesz złożyć również: 

  • mailowo na adres: ztm@ztm.waw.pl lub przez ePUAP
  • listownie na adres siedziby ZTM: ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa, wskazując jednocześnie sposób odbioru/wysyłki faktury. 

Fakturę VAT Użytkownik będzie mógł odebrać: 

  • drogą elektroniczną na adres email podany we wniosku, 
  • drogą tradycyjną na adres korespondencyjny podany we wniosku, 
  • osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM.
Czy mogę zwrócić bilet kupiony w aplikacji mobiWAWA? Jeśli tak, to w jaki sposób?

Bilet długookresowy, kupiony w aplikacji, można zwrócić na dwa sposoby:

  • bezpośrednio z poziomu aplikacji mobiWawa, wybierając w „Szczegóły biletu” funkcję „Zwróć bilet”. Użytkownik może wybrać termin zwrotu biletu oraz podać numer swojego rachunku bankowego na który otrzyma zwrot pieniędzy,
  • osobiście w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM w Warszawie, odbierając środki pieniężne w formie gotówkowej.

Zwroty biletów dokonywane są na zasadach określonych w obowiązującej Taryfie przewozowej.

Czy bilet kupiony i aktywowany w aplikacji mobiWAWA można zawiesić?

Tak, bilet może zostać zawieszony bezpośrednio z aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Zawieś bilet”. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Bilet kupiony i aktywowany został zawieszony w aplikacji mobiWAWA. Jak go odwiesić?

Bilet można odwiesić w aplikacji mobiWAWA. Wystarczy wejść w szczegóły aktywnego biletu i użyć opcji „Odwieś bilet”. Zawieszony okres ważności biletu zostanie automatycznie dodany. Zawieszenia realizowane są zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Kto obsługuje bilety WTP, w tym m.in. wystawia za nie faktury i rozpatruje reklamacje?

Rozpatrywaniem reklamacji związanych z zakupem biletów WTP w aplikacji, wystawianiem faktur za zakupione bilety, a także kontrolą zakupionych biletów zajmuje się Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM).

Dlaczego nie mogę otworzyć bramki metra za pomocą NFC?

Najstarsze bramki metra nie są technologicznie zgodne ze standardem NFC stosowanym w telefonach komórkowych. W przyszłości, w miarę wymiany bramek na obsługujące ten standard, planujemy rozszerzyć funkcjonalność aplikacji w tym zakresie.

Uprawnienia / zniżki w aplikacji

Mam uprawnienia Karty Warszawiaka na swojej Warszawskiej Karcie Miejskiej. Czy będę je mieć dostępne także w aplikacji mobiWAWA?

Tak, jeśli posiadasz ważne uprawnienia Karty Warszawiaka na Warszawskiej Karcie Miejskiej, to zostaną one automatycznie do Ciebie przypisane.

Nie mam uprawnień do Karty Warszawiaka lecz jestem zameldowany na terenie m.st. Warszawy. Jak mógłbym uzyskać uprawnienia?

W aplikacji wybierasz opcję „Uzyskaj kartę warszawiaka” i wyrażasz zgodę jednorazową na weryfikację adresu zameldowania. Po pozytywnej weryfikacji uprawnienia zostaną nadane automatycznie.

Chciałbym uzyskać uprawnienia Karty Warszawiaka. Mieszkam i rozliczam podatek od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na terenie m.st. Warszawy. Czy mogę uzyskać uprawnienia w aplikacji mobiWAWA?

Jeśli chcesz uzyskać uprawnienia do Karty Warszawiaka na podstawie adresu zamieszkania w Warszawie i rozliczania podatku od osób fizycznych w jednym z warszawskich urzędów skarbowych, to musisz wybrać się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM. Wszystkie informacje dot. uzyskania uprawnień znajdują się w dedykowanej zakładce.

Chciałbym skorzystać ze zniżek w instytucjach kulturalno-sportowych wynikających z posiadania Karty Warszawiaka. Co mam zrobić?

Katalog ofert dostępny jest w menu głównym aplikacji „Oferty dla Ciebie”. W celu skorzystania z wybranej oferty należy w placówce okazać „Kod QR uprawnienia” z aplikacji mobiWAWA.

Jak korzystać z Karty Ucznia w aplikacji mobiWAWA?

Dziecko musi mieć wydaną przez Zarząd Transportu Miejskiej w Warszawie Karty z nadanymi uprawnieniami. Do przeniesienia uprawnień do aplikacji trzeba utworzyć konto dla dziecka na platformie MojaWarszawa. Można to zrobić bezpośrednio z aplikacji poprzez przycisk „Zarejestruj się” dostępną na etapie logowania. Danymi do logowania w aplikacji będą: adres e-mail i hasło utworzone podczas rejestracji. Podczas pierwszego logowania użytkownik wybiera typ konta Karta Ucznia oraz podaje numer aktualnej Karty Ucznia dziecka z ważnym uprawnieniem. W celu weryfikacji dodatkowo trzeba podać dodatkowe dane w postaci np. PESEL, daty urodzenia dziecka. Po poprawnym przejściu weryfikacji należy dodać zdjęcie dziecka.

Co zrobić, jeśli…

Zgubię telefon lub odinstaluję aplikację, czy mój bilet przepadnie,?

Nie, Twój bilet zapisany jest na Twoim osobistym koncie, a nie w urządzeniu. Jeśli zgubisz telefon, możesz zalogować się na swoje konto na innym urządzeniu i kontynuować korzystanie z usług na nim.

Nie mogę się zalogować lub telefon jest rozładowany. Czy dostanę wezwanie za brak ważnego biletu?

W szczególnych przypadkach kontroler ma możliwość weryfikacji terminu ważności biletu w aplikacji mobiWAWA, nawet mimo braku zasięgu lub rozładowanego telefonu. Trzeba wówczas okazać dokument tożsamości ze zdjęciem oraz podać dodatkową informację w postaci numeru telefonu. Jeśli masz problem z kupieniem biletu w aplikacji (np. błąd aplikacji), to musisz kupić bilet w inny sposób (np. w biletomacie). Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualny fakt przejazdu Użytkownika bez ważnego biletu.

Nie mam zasięgu. Jak wejść na stację metra?

Aplikacja umożliwia otwarcie bramek metra przy pomocy opcji „Wejściówka do metra”, która nie wymaga aktywnego połączenia z siecią. Wejściówka generowana jest w postaci kodu QR.

Mam problem z aplikacją. Gdzie go zgłosić?

Jeśli zauważysz błąd w działaniu aplikacji mobiWAWA lub nie jesteś pewny czy udało się załatwić poprawnie daną sprawę, możesz przesłać zgłoszenie w sekcji „Mój profil”, klikając wariant „Zgłoś problem”. Będziesz mieć możliwość określenia kategorii zgłaszanego problemu, jego opisania, dołączenia zrzutów ekranu z błędem i przekazania go do nas.

Zgłoszenie, które do nas przekażesz, przez Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa19115 trafi do biur Urzędu miasta stołecznego Warszawy i/lub Urzędów Dzielnic, a niekiedy do jednostek organizacyjnych. Odpowiedź otrzymasz za pośrednictwem portalu Warszawa19115.


MobileMS
Open Font License