Aplikacja mobiWAWA
Aplikacja mobiWAWA umożliwia zakup biletów długookresowych na przejazdy Warszawskim Transportem Publicznym przez telefon komórkowy.
mobiWAWA została zaprojektowana przez Biuro Cyfryzacji Miasta we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie. Jest to pierwsza odsłona aplikacji, obsługująca Warszawską Kartę Miejską, Kartę Warszawiaka, Kartę Ucznia, zakup najbardziej popularnych biletów długookresowych. Obecnie można zakupić bilety 30 i 90 dniowe na 1 i 2 strefę, w tym bilety Warszawiaka (za wyjątkiem oferty Biletu Metropolitalnego). To jedna z usług cyfrowych portalu mojaWARSZAWA, która systematycznie będzie rozbudowywana, oferta sprzedaży biletów rozszerzana, jej bogatsze wersje będą dostępne wkrótce.
LINKI DO POBRANIA
Aplikację mobiWAWA można pobrać na smartfon ze sklepów internetowych:

pobierz mobiWAWA z GOOGLE PLAY

pobierz mobiWAWA z APP STORE
JAK TO DZIAŁA?
- Zakup biletu jest możliwy po zarejestrowaniu konta użytkownika w aplikacji i zalogowaniu się do niej. Kupionym przez aplikację biletem można zarządzać – aktywować, zawiesić lub odwiesić, a także przedłużyć, czyli kupić taki sam bilet po raz kolejny.
- Aplikacja umożliwia okazywanie biletów do kontroli. Na aktywnym bilecie użytkownik znajdzie przycisk „KOD QR BILETU”” – po kliknięciu w ten przycisk, na ekranie telefonu wyświetli się jego imię i nazwisko, aktualne zdjęcie, rodzaj biletu, data jego ważności oraz kod QR, który okazuje się kontrolerom biletów w pojeździe WTP oraz w strefie biletowej metra.
- Aplikacja otwiera bramki do metra, jeśli użytkownik posiada aktywny bilet długookresowy. Wystarczy, że wybierze „Wejściówkę do metra” – wygeneruje w ten sposób kod QR i otworzy bramkę.
- Uczniowie posiadający Kartę Ucznia dzięki aplikacji mobiWAWA będą mogli okazywać uprawnienia do bezpłatnych przejazdów w smartfonie.
Obecna wersja aplikacji nie umożliwia przeniesienia biletu z dotychczasowej (plastikowej) Warszawskiej Karty Miejskiej do telefonu.
Co można zrobić?
- dokonać zwrotu aktualnie posiadanego biletu na WKM (z potrąceniem opłaty manipulacyjnej) w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów i zakupić bilet w aplikacji;
- zakupić bilet w aplikacji po zakończeniu okresu ważności obecnie zarejestrowanego biletu na WKM.
Aplikacja będzie dalej rozwijana, w kolejnych etapach udostępniane będą nowe funkcjonalności.
WYKAZ BILETÓW
Bilety imienne długookresowe dostępne w aplikacji mobiWAWA:
- 30-dniowe
- Imienny obowiązujący w strefie 1
- Imienny obowiązujący w strefie 2
- Imienny obowiązujący w strefach 1+2
- Warszawiaka obowiązujący w strefach 1+2
- Młodego Warszawiaka obowiązujący w strefach 1+2
- 90-dniowe
- Imienny obowiązujący w strefie 1
- Imienny obowiązujący w strefie 2
- Imienny obowiązujący w strefach 1+2
- Warszawiaka obowiązujący w strefach 1+2
- Młodego Warszawiaka obowiązujący w strefach 1+2
30-DNIOWE:
Imienny
strefa: 1
normalny: 110 zł
ulgowy: 55 zł
strefa: 2
normalny: 112 zł
ulgowy: 56 zł
strefa: 1+2
normalny: 180 zł
ulgowy: 90 zł
Warszawiaka
strefa: 1+2
normalny: 98 zł
ulgowy: 49 zł
Młodego Warszawiaka
strefa: 1+2
–
ulgowy: 49 zł
90-DNIOWE:
Imienny
strefa: 1
normalny: 280 zł
ulgowy: 140 zł
strefa: 2
normalny: 282 zł
ulgowy: 141 zł
strefa: 1+2
normalny: 460 zł
ulgowy: 230 zł
Warszawiaka
strefa: 1+2
normalny: 250 zł
ulgowy: 125 zł
Młodego Warszawiaka
strefa: 1+2
–
ulgowy: 125 zł
MOJA WARSZAWA
mojaWARSZAWA to portal wychodzący naprzeciw oczekiwaniom digitalizacji usług miejskich, gromadząc je wszystkie w jednym miejscu.

SPRZEDAJĄCY
Sprzedającym bilety w Aplikacji Miejskiej mobiWAWA jest Miasto Stołeczne Warszawa, adres: pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, NIP: 525-22-48-481 w imieniu i na rzecz którego działa Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM), adres: ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa, adres e-mail: ztm@ztm.waw.pl.
METODA PŁATNOŚCI
Udostępniane metody płatności określone zostały na stronie internetowej pod adresem www.przelewy24.pl/metody.
Zapewniona jest możliwość dokonania zapłaty kartami płatniczymi VISA, MasterCard, JCB.
ZWROT BILETÓW
Warunki oraz możliwość dokonania zwrotów zakupionych biletów określone zostały w Regulaminie i są zgodne z obowiązująca Taryfą przewozową.
REKLAMACJE
W przypadku wystąpienia problemów z zakupem biletu bądź w celach reklamacyjnych należy kontaktować się za pośrednictwem adresu ztm@ztm.waw.pl.
REGULAMIN
Regulamin sprzedaży udostępniony jest poniżej.
Partnerem w zakresie płatności są PRZELEWY24.

§1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin sprzedaży imiennych biletów długookresowych komunikacji miejskiej w m.st. Warszawie, zwany dalej: „Regulaminem”, określa zasady i warunki zakupu przedmiotowych biletów przy wykorzystaniu aplikacji mobilnej mobiWAWA.
- Regulamin udostępniony jest Użytkownikom nieodpłatnie za pośrednictwem strony internetowej www.wtp.waw.pl, oraz w aplikacji mobilnej mobiWAWA, które umożliwiają jego uzyskanie (pobranie), utrwalenie, odtwarzanie i wydrukowanie.
- Użytkownik powinien zapoznać się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z aplikacji mobilnej mobiWAWA.
- Rozpoczęcie korzystania z aplikacji mobilnej mobiWAWA objętej Regulaminem jest równoznaczne z akceptacją warunków niniejszego Regulaminu.
- Każdy Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu od chwili podjęcia czynności, wskazanych powyżej.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z aplikacji mobilnej mobiWAWA w sposób zgodny z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Operatorem aplikacji mobilnej mobiWAWA jest Biuro Cyfryzacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy (dalej jako: „Operator”), adres: plac Bankowy 2, 00-095 Warszawa.
- Sprzedającym bilety w aplikacji mobilnej mobiWAWA na podstawie niniejszego Regulaminu jest Miasto Stołeczne Warszawa, adres: pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, NIP: 525-22-48-481 w imieniu i na rzecz którego działa Zarząd Transportu Miejskiego (dalej jako: „ZTM” lub „Sprzedający”), adres: ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa, adres e-mail: ztm@ztm.waw.pl.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia publikacji, aż do odwołania.
- Prawem właściwym dla stosowania niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
§2.
DEFINICJE
Poniższe określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
- Aplikacja mobilna mobiWAWA zwana dalej: „Aplikacją” – aplikacja mobiWAWA umożliwiająca Użytkownikom zakup imiennych biletów długookresowych komunikacji miejskiej w Warszawie oraz ich okazywanie do kontroli przy wykorzystaniu Urządzeń mobilnych, jak również korzystanie z innych dostępnych w niej funkcjonalności.
- Urządzenie mobilne – urządzenie umożliwiające instalację i używanie Aplikacji.
- Użytkownik – osoba korzystająca z Aplikacji.
- Funkcjonalność Biletowa – udostępniona w Aplikacji możliwość zakupu oraz okazania do kontroli imiennych biletów długookresowych komunikacji miejskiej obowiązujących w m.st Warszawie, na podstawie Taryfy przewozowej, udostępnionych w Aplikacji wraz z opcją przedłużania, zawieszenia i odwieszania ważności biletu.
- Regulamin – niniejszy dokument regulujący zasady i warunki zakupu imiennych biletów długookresowych przy użyciu Aplikacji.
- POP ZTM – Punkt Obsługi Pasażerów ZTM. Lista POP ZTM wraz z godzinami ich otwarcia dostępna jest pod adresem https://www.wtp.waw.pl/punkty-obslugi/.
- Kod QR – kod generowany w Aplikacji, umożliwiający wejście na stacje Metra, przeznaczony do kontroli biletowej.
- Taryfa przewozowa – Uchwała nr XLVII/1139/2017 Rady m.st. Warszawy z dnia 6 kwietnia 2017 r. w sprawie opłat za usługi przewozowe środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie (ze zm.).
- ePUAP – elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ogólnopolska platforma teleinformatyczna służąca do komunikacji Użytkownika z ZTM).
- Metoda płatności- udostępniony sposób dokonania płatności jaką Sprzedający może oferować Użytkownikowi w Aplikacji. Udostępniane Metody płatności określone zostały na stronie: www.przelewy24.pl/metody.
- Agent rozliczeniowy – PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kancelarskiej 15, 60-327 Poznań, numer KRS 0000347935, zdefiniowana jako dostawca zgodnie z art. 2 ust. 1a ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 o usługach płatniczych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1907 ze zm.), uprawniona do prowadzenia działalności na zasadach określonych w art. 3, ust. 1, pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 o usługach płatniczych.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§3.
FUNKCJONALNOŚĆ BILETOWA
- Funkcjonalność Biletowa umożliwia Użytkownikowi zakup w Aplikacji imiennych biletów długookresowych komunikacji miejskiej w Warszawie wraz z okazaniem zakupionych biletów do kontroli.
- W Aplikacji dostępna jest oferta biletów komunikacji miejskiej w m.st Warszawie. Oferta może ulegać modyfikacji, co nie stanowi zmiany zapisów w Regulaminie. Zakup biletu możliwy jest po zarejestrowaniu i zalogowaniu się do Aplikacji, wypełnieniu profilu Użytkownika, w tym załączeniu zdjęcia, podaniu numeru telefonu kontaktowego oraz wyboru biletu z aktualnej oferty.
- W procesie zakupu biletu Użytkownik dokonuje wyboru biletu dostępnego z listy. Informacje co do zasad postępowania wyświetlane są na ekranie Aplikacji, a zatwierdzenie wykonania danej czynności następuje poprzez wybór odpowiedniego pola.
- Bilet jest udostępniany Użytkownikowi w Aplikacji przez Sprzedającego.
- Bilet zostanie udostępniony Użytkownikowi w Aplikacji niezwłocznie po dokonaniu przez niego płatności za ten bilet zgodnie z wybraną Metodą płatności. Użytkownik dokonuje opłaty zgodnie z zasadami obowiązującymi w danej Metodzie płatności udostępnionej w Aplikacji.
- W momencie udostępnienia biletu Użytkownikowi, wyświetlana jest w Aplikacji Użytkownika informacja potwierdzająca wydanie biletu przez ZTM o treści „Dziękujemy za transakcję! Bilet Imienny ………….. ; Zapłacono ; Przejdź do biletu”.
- Aby korzystać z biletu, Użytkownik musi dokonać jego aktywacji poprzez użycie przycisku „Aktywuj”, a następnie „Potwierdź aktywację”.
- W momencie zakupu biletu Użytkownik może zawnioskować o wystawienie faktury VAT.
- Wniosek o wystawienie faktury Użytkownik może złożyć również:
- drogą elektroniczną wysyłając na adres: ztm@ztm.waw.pl lub ePUAP,
- drogą tradycyjną wysyłając na adres siedziby ZTM: ul. Grochowska 316/320, 03-839 Warszawa, wskazując jednocześnie sposób odbioru / wysyłki faktury.
- Fakturę VAT Użytkownik będzie mógł odebrać:
- drogą elektroniczną na adres email podany we wniosku,
- drogą tradycyjną na adres korespondencyjny podany we wniosku,
- osobiście w POP ZTM.
- Na aktywnym bilecie znajduje się przycisk „Kontrola biletu”, który skutkuje wyświetleniem Imienia i Nazwiska Użytkownika, jego aktualnego zdjęcia, rodzaju biletu, daty jego ważności oraz kodu QR. Wszystkie prezentowane dane należy okazać kontrolerowi biletów w pojeździe oraz w strefie biletowej metra.
- Zawieszenie / odwieszenie / przedłużenie ważności biletu – w czasie stanu zagrożenia epidemicznego Użytkownik może w Aplikacji automatycznie zawiesić oraz odwiesić imienne bilety długookresowe. Użytkownik może dokonać zawieszenia biletu maksymalnie 3 razy w ciągu roku kalendarzowego. Minimalny okres zawieszenia biletu to 5 dni. Po tym terminie, Użytkownik może w Aplikacji dokonać automatycznego odwieszenia biletu, tym samym okres ważności biletu zostanie automatycznie wydłużony. Szczegółowe zasady zawieszania / odwieszania ważności biletu reguluje Zarządzenie nr 1234/2020 Prezydenta m.st. Warszawy z dnia 9 października 2020 r. w sprawie regulaminu zawieszenia biletu.
- Zwrotu biletu długookresowego zakupionego w Aplikacji Użytkownik może dokonać:
- osobiście w dowolnym POP ZTM w Warszawie, odbierając środki pieniężne w formie gotówkowej,
- na podstawie wniosku złożonego drogą elektroniczną przesłanego na adres email: ztm@ztm.waw.pl lub ePUAP podając we wniosku numer rachunku bankowego, na który mają zostać przekazane środki pieniężne,
- na podstawie wniosku złożonego drogą tradycyjną na adres siedziby ZTM wskazując numer rachunku bankowego, na który mają zostać przekazane środki pieniężne.
- Zwroty biletów dokonywane są na zasadach określonych w obowiązującej Taryfie przewozowej.
- W przypadku problemów z dostępem do Funkcjonalności Biletowej w ramach Aplikacji, Użytkownik jest zobowiązany do zakupu biletu z wykorzystaniem innych kanałów dystrybucji, a Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualny fakt przejazdu Użytkownika bez ważnego biletu.
§4.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Użytkowników korzystających z Aplikacji jest Prezydent m.st. Warszawa, adres: Plac Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, zwany dalej: „Administratorem danych”.
- Sprzedający zapewnia bezpieczeństwo i ochronę danych osobowych Użytkowników.
- Sprzedający przetwarza niżej wymienione dane Użytkowników w podanych poniżej celach:
- w celu realizacji umowy sprzedaży biletu, Sprzedający przetwarza – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO:
- imię i nazwisko Użytkownika,
- wizerunek Użytkownika,
- numer telefonu komórkowego Użytkownika,
- numer Karty zbliżeniowej,
- adres e-mail,
- a podanie wskazanych danych jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu realizacji umowy sprzedaży biletu lub do podjęcia działań na żądanie Użytkownika przed zawarciem takiej umowy;
- w celu wystawienia faktury VAT osobie fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej Sprzedający przetwarza – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO:
- imię i nazwisko,
- adres;
- w celu wystawienia faktury VAT osobie fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą Sprzedający przetwarza – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO:
- imię i nazwisko,
- numer NIP,
- nazwę firmy,
- adres działalności gospodarczej,
- a podanie wskazanych danych w zakresie umożliwiającym Sprzedającemu wystawienie faktury VAT jest wymogiem ustawowym, i wynika z art. 106e ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- w celu windykacji należności za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu
lub brak ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego przejazdu –
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
- w celu rozpatrywania reklamacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO.
- w celu realizacji umowy sprzedaży biletu, Sprzedający przetwarza – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO:
- Dane osobowe Użytkownika będą przechowywane przez Sprzedającego:
- w przypadku danych przetwarzanych w celu wykonania umowy sprzedaży biletu – przez okres wykonania umowy sprzedaży, a po tym okresie do czasu przedawnienia się roszczeń z tej umowy;
- w przypadku danych przetwarzanych dla wystawienia faktury VAT – przez okres wymagany przepisami o rachunkowości;
- w przypadku dochodzenia należności za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu lub brak ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego przejazdu – przez okres 5 lat, począwszy od zakończenia roku kalendarzowego, w którym zostanie zakończone postępowanie windykacyjne;
- w przypadku rozpatrywania reklamacji – przez czas rozpatrywania reklamacji, a następnie w celach archiwizacyjnych, jednak nie dłużej niż przez 5 lat począwszy od zakończenia roku kalendarzowego, w którym zostanie zakończone postępowanie reklamacyjne.
- Użytkownik posiada – z ograniczeniami wskazanymi w RODO – prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii – zgodnie z art. 15 RODO;
- żądania sprostowania oraz uzupełnienia swoich danych osobowych – zgodnie z art. 16 RODO;
- żądania usunięcia swoich danych osobowych – zgodnie z art. 17 RODO;
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych – zgodnie z art. 18 RODO;
- przenoszenia swoich danych osobowych – zgodnie z art. 20 RODO;
- Użytkownik chcąc skorzystać z przysługujących mu praw, o których mowa w ust. 5 pkt 1-5, może skontaktować się ze Sprzedającym:
- kontaktując się inspektorem ochrony danych m.st. Warszawy na adres e-mail: iod@um.warszawa.pl, lub
- pisząc na adres pocztowy: Urząd m.st. Warszawy, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa, lub
- pisząc na adres e-mail: kancelaria@um.warszawa.pl
- Użytkownik posiada prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku uznania, że Administrator danych przetwarza jego dane osobowe Użytkownika z naruszeniem przepisów RODO.
- Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane z zachowaniem zasad bezpieczeństwa adekwatnych do ryzyk zidentyfikowanych przez Sprzedającego. Administrator danych stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
§5.
REKLAMACJE
- Reklamacje dotyczące zakupu biletu w Aplikacji mogą być składane przez Użytkowników w jednej z następujących form:
- za pośrednictwem wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres e-mail: ztm@ztm.waw.pl, ePUAP,
- poprzez wysłanie pisemnej reklamacji przesyłką pocztową na adres siedziby ZTM ,
- osobiście w jednym z POP ZTM lub w kancelarii znajdującej się w siedzibie ZTM.
- Każda reklamacja powinna zawierać:
- Imię i Nazwisko Użytkownika
- numer telefonu przypisanego do Aplikacji,
- adres e-mail Użytkownika,
- datę i godzinę zakupu biletu,
- numer biletu,
- kwotę roszczenia,
- numer transakcji oraz identyfikator płatności (w przypadku, w którym nie można ustalić numeru biletu, a transakcja płatnicza została zainicjowana).
- Reklamacje składane anonimowo, bez możliwości jednoznacznego określenia osoby składającej reklamację oraz danych dotyczących biletu, pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Odpowiedzi na reklamacje udzielane są pisemnie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na wniosek Użytkownika pocztą tradycyjną.
- Odpowiedź udzielana jest bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty wpływu reklamacji.
- Jeżeli odpowiedź na reklamację nie jest satysfakcjonująca Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia odwołania od przedstawionego stanowiska przesyłając zgłoszenie w sposób określony w ust. 1 powołując się na nr sprawy.
- W przypadku reklamacji składanej przez pełnomocnika, wraz z pełnomocnictwem należy złożyć oświadczenie zawierające upoważnienie pełnomocnika do uzyskania w imieniu mocodawcy informacji chronionych tajemnicą zawodową, o której mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1907 ze zm.).
§6.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany lub uzupełnienia Regulaminu w każdym czasie.
- Operator na podstawie przekazanej informacji przez Sprzedającego poinformuje Użytkowników o wszelkich zmianach w Regulaminie i o dacie ich wejścia w życie poprzez:
- wiadomość e-mail wysłaną na adres wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji w Aplikacji lub,
- wiadomość SMS wysłaną na numer telefonu wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji w Aplikacji.
- ZTM udostępnia informację o zmianie Regulaminu lub Taryfy Przewozowej za pośrednictwem strony internetowej www.wtp.waw.pl.
- Wszelkie zmiany będą wchodzić w życie z dniem przesłania przez Operatora wiadomości w sposób określony w ust. 2. Korzystanie przez Użytkownika z Aplikacji po wprowadzeniu zmian Regulaminu, oznacza ich akceptację.
- Operator i Sprzedający dołożą wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Funkcjonalności Biletowej, jednakże nie ponoszą odpowiedzialności za zakłócenia działania Aplikacji z przyczyn od nich niezależnych.
- Operator i Sprzedający nie ponoszą odpowiedzialności za korzystanie z Funkcjonalności Biletowej niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu i szkody tym spowodowane.
- Operator i Sprzedający nie ponoszą odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu Funkcjonalności Biletowej zaistniałe z przyczyn technicznych, wynikających z infrastruktury technicznej (w szczególności konserwacja, przegląd) lub innych, niezależnych od Operatora lub Sprzedającego.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie, zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczypospolitej Polskiej.